söndag 17 januari 2010

.Matsedel vecka 3.

Då har jag då pillat ihop en matsedel inför veckan. En ganska tråkig sådan, men vi behöver tömma frysen så därför blir den något tråkigare än önskat.

Söndag: Benfria fläskkotletter med ugnsbakad potatis och ädelostsås.
Måndag: Symöteslåda med bönsallad.
Tisdag: Tagilitelle med pastasås innehållande kräftstjärtar, röd paprika och creme fraiche med tomat och örter.
Onsdag: Amerikanska pannkakor med fruktsallad.
Torsdag: Köttfärssås
Fredag: Lämnar jag tom då fredag och lördag för mig är heliga matdagar, då man ska laga sådant man verkligen gillar och är sugen på.

Önskas recept på någonting får ni hojta!

Jag har för övrigt inhandlat två burkar till spagetti och pasta/gryn/müsli eller vad man nu vill ha i, 49 respektive 29 kronor på ÖB. Perfekt, och fint blev det också!

2 kommentarer:

  1. Haha, jätteroliga pastarör! =)

    Nu ligger min matsedel uppe på bloggen också ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hihi, vilka roliga burkar.

    När du bad om recpet på maträtter stod det absolut still i mitt huvud. Men jag kan återkomma i ärendet om du får idétorka igen:o)
    Bra att du skriver vad ni äter, då kan även jag få inspiration.

    Kram!

    SvaraRadera