torsdag 13 november 2014

.Sprutdag 5 och 6 - Ultraljud.

Idag var det alltså dags för ultraljud.  Fem äggblåsor på vänster sida och åtta på den högra.  Alldeles lagom tyckte läkaren så jag kommer fortsätta med min relativt låga dos Gonal-F på 112,5 samt 0,25 mg orgalutran.

På söndag är det dags för nytt ultraljud.

Sjukskriven fram till äggplock pga den hemska migränhuvudvärken som inte släpper taget. Läkaren sa att det är vanligt att man svarar starkare på hormonerna samt att man får mer biverkningarna när man är liten i kroppen. Och att det för vissa blir värre och värre för varje försök..

Så nu hoppas jag /vi att detta blir första och sista syskonförsöket. Att ett försök räcker för att en ny liten familjemedlem ska börja växa i min mage.

11 kommentarer:

  1. Så nyfiken på hur det gått! Tittar in här varje dag för en uppdatering. Hoppas det gått bra!//Hälsningar från en anonym följare (enäggstvilling). Tror din blogg med resan till tvillingarna var den första jag började att följa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tappade energin till bloggen då dom flesta ändå följer mig på instagram :)
      Men än så länge har det gått bra, jag är gravid, så hoppas att det inte slutar med missfall utan rullar på nu..

      Radera
    2. Oh GRATTIS! Vad roligt! Jag är också precis nygravid efter ÄD (mkt äldre än du). Inga barn sedan förut, så detta är stort för mig. Har svårt att ta in och också orolig för att ngt ska gå på tok. Är bara i vecka 5 (4+3) idag. Roligt om du ändå gör några inlägg då och då i din fina blogg.

      Radera
    3. Följde din blogg mycket innan vi fick våran flicka. Ska nu börja syskonförsök och skulle gärna följa dig på instagram. Vad heter du där?:)

      Radera
    4. Men...tjoho!!
      Hoppas, hoppas, hoppas!

      Kramar
      Sara/Bebisfrön

      Radera
    5. Tack allihopa! :)

      Jag heter Sara_olsson86 på instagram!

      Radera
  2. Hur går det? Vill gärna ha din instagram. Hittar inget på den gamla.
    Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi väntar på vul den 22 december, så efter det vet vi mer, men jag verkar vara gravid iaf :)
      Sara_olsson86 heter jag på instagram :)

      Radera
  3. Åh, stort grattis Sara! Så underbart!!
    Många kramar/ Anna S ("En Mammawannabe")

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen, och detsamma! :)
      Kramar ❤

      Radera