söndag 16 maj 2010

.Lång långhelg.

Det har varit en lång långhelg. Som har varit riktigt skön och rolig, fast att det blev så tråkigt i fredags.

Fredagen överlag var sådär. Vi gjorde massa roliga saker, men var mest ledsna båda två. Vi var framme på marknaden i stan, åt lunch, shoppade blommor till trappen osv. Vi borde haft kul, men sen när vi kom hem bråkade vi och sen släppte allt. Andreas skrek i stundens heta att det ju är hans fel, när jag anklagade honom för att inte bry sig om att det gick åt helvete.
Så, han bryr sig massor, men har skuldkänslor och vill inte prata om det.

En klok vän sa till mig igår att det finns en anledning till att män är från mars och kvinnor från venus. Vi är så olika gällande detta och det är bara att acceptera detta. Jag får helt enkelt prata med andra när jag behöver ventilera, för att inte lägga ytterligare press på Andreas.

Och det känns ok. Jag vill inte att han ska känna att det är hans fel. För jag älskar honom lika mycket i alla fall, och vi kämpar tillsammans, så är det bara.

Fredagen var alltså inget vidare, men lyfte ordentligt på kvällen. Jag satte igång att göra om köket. Så nu har vi svart kakel i nästan hela köket, istället för grådassigt. Köpte för några veckor sedan svart vinyl man sätter på kaklet, och det blir sketabra.

Bild på detta kommer, när jag är klar. För det är lite pilligt så det tar lite tid.

Vi köpte även tapeter på Åhlens för inga pengar alls i fredags. Fem rullar för knappt 180 kronor sammanlagt. Skitsnygg fondtapet i brunt, vitt, grönt, oranget och blått.
Så snart ska operation sovrumsrenovering startas. A ska bara bli klar nere i källaren först, där han gör iordning ett förråd.

Igår var det en stor brännbollsturnering som är varje år, Älvaslaget. Och vi var med med ett lag. Vi var typ sämst, förlorade alla tre matcherna. Men vi hade väldigt väldigt kul och vi var grymma på att dricka öl.
Har en träningsvärk och bakfylla som inte är från denna värld idag. Eller ja, baksmällan har släppt nu, men inte träningsvärken.

Idag har jag mest gått omkring och stånkat över illamående och huvudvärk, men ryckte upp mig efter tre. Har handlat, hållt på i köket, bäddat rent i sängen, dammsugit osv. Inget jätteansträngande, men tillräckligt för att göra mig trött trött.

Hepp, ett ordbajseriinlägg blev det. Utan bilder. Trist, men så är läget i all fall.

Och som vanligt, TACK för att ni tittar in och lämnar så fina ord. För att ni är ni. Ni är bäst!!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ni har haft! Skönt att ta hand om varandra och sig själv! Och vissa saker kan man inte prata med män om, det är säkert! Skönt att du har vänner som stöttar! Det är svårt och känsloladdat. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tänker så mycket på dig vännen och önskar att kunna göra något emot världens orättvisa som har hänt med er igen!
    Det låter bra att prata med andra när du behöver ventillera dina känslor. Jag brukar göra likadant. Det finns bara ett fåtal killar (enligt som jag ser runt om mig) som man verkligen kan gå in i djupet med pratet och framför allt så många gånger som vi kvinnor kan behöva detta. De är helt enkelt inte så bra på det, men är bra på andra saker, ge stöd på annat sätt.
    Ta hand om varandra, kärleken som ni har för varandra ska ge styrkan att kunna fortsätta och gå vidare. Var rädd om det!
    Stora kramar

    P.S. Tack så mycket för bloggawarden :-)!

    SvaraRadera