måndag 17 maj 2010

.Vecka 34 eller 35.

Jag har pratat med SU idag. Och fick besked om att det är fullbokat under vecka 22 som skulle bli den veckan vi skulle göra FET. Så, vi får snällt vänta tills slutet av augusti/början av september.

Just nu känns det skit att vänta så länge, MEN, jag tror att med lite perspektiv på det hela så kommer jag tycka att det är skönt. Vi kan ha en sommar där vi slipper vara nervösa för upptining av ägg, återföring, ruvning, ev. missfall vid graviditet.
Vi kan bara vara. Mysa och samla kraft.
Jag tror att vi kan behöva det, en sommar som är bara för oss, utan ägglossningsstickor och annat väntande.

Har tänkt en del, och jag känner att det är skönt att trots allt vara så pass ung. Vi har ingen tidspress åldersmässigt och därför gör dessa extra månader inte så jättemycket. Även om man såklart är less på väntan.

Nu --> back to life. För det stannar liksom upp lite under allt ruvande och väntande. Nu ska vi hitta tillbaka till varandra och njuta av det roliga som väntar i sommar. (Andreas 30-årspresenter!:))

3 kommentarer:

  1. skönt att du kan se positivt på väntan, nu när ni måste vänta! Kram

    SvaraRadera
  2. Låter bra tycker jag med en liten paus i sommar. Även om det kan vara lite svårt att tro just nu, så kan det vara riktigt skönt (som du skriver) med en semester utan allt det där som har med ivf att göra. Man behöver liksom ladda batterierna emellanåt.
    Catrin

    SvaraRadera
  3. Helt rätt tänk! Både om åldern och att det kan vara bra för er att bara njuuuuta av varandra hela sommaren. Jag önskar själv att jag hade träffat min man när jag var i er ålder, dessvärre gjorde jag inte det och känner nu en konstant panik över min ålder och "hur länge" äggen orkar med. Kram Nenne

    SvaraRadera